SEO: nõuanded veebilehe leitavuse parandamiseks

Autor: Mai Sillamäe, MediaComi digitaalmeedia spetsialist

Värskendasime oma teadmisi koolistusel “Õpi koos Google’ga”, kus jagas järgnevaid SEO nõuandeid Convertal agentuuri partner ja strateeg Taavi Raidma.

Iga ettevõtja soovib näha oma veebilehte otsingumootori tipus, kuid on teada, et veebilehtede omavaheline konkurents on tihti väga kõrge. Mida saab ette võtta?

Üheks lahenduseks on investeerida Google Ads Search, Display või Video reklaamlahendusse, mis toob kergesti mõõdetavaid klikipõhiseid tulemusi. Teiseks lahenduseks on SEO ehk veebilehe optimiseerimistegevused, mis aitavad tõsta orgaaniliselt otsingutest tuleva veebikülastatavuste mahtu ja kvaliteeti. SEO toob seega firmale tasuta asjakohaseid veebikülastusi. Uurime seda lähemalt!

Veebikülastuste puhul on kasutajakogemus väga oluline – ebarelevantse, aegunud, aeglase, sisutu või umbusaldust tekitava lehe puhul on edulgu vähe tõenäoline. Seetõttu on väga oluline analüüsida, millisel määral toob veebileht ettevõttele kasu ning kas olemasolevat lehte saab korrigeerida või tuleb langetada otsus uue lehe loomiseks.

Kui ettevõte on langetanud otsuse luua uue veebilehe ning töö on valmis – asjakohane, kiire, ilusa disaini ja usaldust tekitava infoga – siis on loomulik ootus, et lehe tootlikkus, külastatavus ning otsingumootorist esiletulek on kõrge.

Kahjuks võtab uue veebilehe omistamine otsingumootorites sageli palju aega (nädalaid või isegi kuid) ja esialgu võib ka väga kvaliteetne leht asetseda otsingutulemuste teisel või kolmandal leheküljel.

Mis aitab seda protsessi kiirendada? Hea on teavitada otsingumootorit uuest lehest. Google puhul saab seda teha Google Search Console tööriistaga. Lisaks tuleb kasuks, kui lehele on lisatud õiges koguses kvaliteetseid märksõnu. Järgnevaid soovitusi saab rakendada nii uhiuue kui ka vanema veebilehe puhul.

Veebilehel on soovituslik kasutada erinevaid märksõnagruppe:

Short-tail märksõnad

Tegemist on väga üldistatud märksõnaga, mis aitab määratleda ettevõtte tegevusvaldkonda või toodet.

Short-tail märksõna võib olla näiteks “kingad”, mis võib tähendada kingi meestele, naistele, lastele või ka nukkudele. Kui veebisirvija kasutab nii üldist otsingumärksõna, siis tõenäoliselt ta alles tutvub valikuvõimalustega ja seetõttu puudub selge eelistus ja kohene ostuvalmidus. Sellegipoolest on sellised märksõnad vajalikud.

  • Suur otsingumaht
  • Kliendi teekonna alguses
  • Madal conversion rate (ehk madal osakaal inimesi, kes külastusega ka ostu sooritavad)
  • Kõrge konkurents
  • Mõistlik kasutada veebilehel üldiselt

Long-tail märksõnad

Veidi spetsiifilisem long-tail märksõna annab konkreetsema otsingutulemuse. Nii nagu viitab ka nimetus, siis märksõna on pikem ning sisukam, näiteks “meeste kingad” või lausa “Ecco meeste kingad Tallinnas”, millest selgub nii bränd kui ka asukoht.

  • Väiksem otsingumaht
  • Väiksem konkurents
  • Kõrgem conversion rate (ehk osakaal, kes külastusega ka ostavad, on kõrgem)
  • Märksõnas on kaks või enam sõna

Lühiajalised märksõnad

See märksõnade grupp puudutab lühiajalisi märksõnu, millele pikas perspekiivis ainsana toetuma jääda ei saa, kuna märksõnad tulenevad uudistoodetest ja trendidest nagu näiteks fidget spinner või pandeemiast tingitud käte desinfitseerimisjaam.

  • Ülisuur otsingumaht
  • Trenditooted ja uudised
  • Muutuv konkurents
  • Eesmärk olla kiirelt esirinnas

Asukoha-spetsiifilised märksõnad

Nii nagu nimetus viitab, siis viimane märksõnade grupp seostub asukohaga.

  • Väike otsingumaht
  • Asukohale asjakohane liiklus

Kuidas leida ja valida õigeid märksõnu?

Selle asemel, et ennustada, millega võiks potentsiaalne klient sinu tooteid otsida, soovitame kasutada selleks mõeldud töövahendeid:

  • KWFinder (väga hea, kuid tasuline töövahend)
  • Google Ads Keyword Planner
  • AccuRanker
  • YOAST (WordPressi baasil olevale veebilehele)

Valides märksõnu jälgi ja võrdle faktoreid:

  • Märksõna otsingu sagedus igas kuus (võiks olla keskmine näitaja)
  • Märksõna Kkonkurentsitase (võiks olla pigem madal)
  • Märksõna asjakohasus – unustada ei tohiks, mis märksõnadega võiks klient sinu äri otsida
  • Märksõna klikihind
  • Konkurentsid – jälgi, mis märksõnu kasutavad sinust edukamad konkurentsid ja kohanda enda märksõnu, et tuleksid otsingus samuti välja

Kuidas märksõnade maailmas orienteeruda ja järge pidada?

Väga lihtne ja ülevaatlik on sisestada kasutusel olevad ja uued märksõnad Exceli tabelisse: märksõnad, otsingumaht, konkurents ja hetkepostitsioon otsingumootorites.

Kui märksõnad on kaardistatud, siis on aeg need ka veebilehele lisada. Märksõnad võiksid jaotuda järgnevalt:

  • Fookusmärksõna – Igal alamlehel võiks olla vaid üks fookusmärksõna.
    Kui näed, et tegelikkuses on alamlehel kõige olulisemaid ehk fookusmärksõnu rohkem kui üks, siis korrigeeri lehe sisu ja tee vajadusel / võimalusel alamlehti juurde.
  • Toetavad märksõnad – lehel veel olevad olulised märksõnad
  • URL – ka veebiaadress alamlehe puhul võiks sisaldada õiget märksõna
  • Title tag – ehk pealkiri, millega veebilehtt otsingumootoris esile tuleb
  • Lisaks on oluline lisada lehele meta kirjeldus (1-3 lause pikkune kirjeldus lehest, et Google saaks aimduse, millest leht koosneb).
  • Kasuks tuleb ka see, kui piltidel on kirjeldavad failinimed ja alt tekstid, et visuaalid tuleksid otsingumootoris esile. See annab konkurentide ees olulise eelise.

Kuidas mõõta tulemusi?

Töövilju on saab mõõta väga lihtsate nippidega:

  1. Jälgi orgaanilise positsiooni muutumist või muutumatust (AccuRanker või ka Google Search Console).
  2. Jälgi orgaanilise liikluse kvaliteeti ja ärilisi tulemusi (Google Analytics).

Kui teil on veebileht juba olemas, siis praktiseerime üht harjutust!

  1. Vali veebilehe 3 alamlehte.
  2. Analüüsi alamlehede sisu ja kirjuta üles 3 peamist märksõna iga alamlehe kohta, mis võiks potentsiaalsele külastajale kõige paremini seostuda ja kasulik olla.
  3. Googelda neid märksõnu, et näha, kes nendega esimeste hulgas välja tulevad – mis pildid, mis pealkirjad ja analüüsi märksõna kasutust enda konkurentide lehel.

Loodetavasti andsid need soovitused mõtteainet! Veebilehte saa esile tuua nii SEO, reklaami kui ka nende kahe kombinatsiooniga. Reklaamlahendused toovad kiirema lahenduse, kuid kindlasti ei kompenseeri lõpuni puudujääke, millega võiks tegeleda.