Väljakutse

Järjekordse juhtumianalüüsi fookuses on digikanalite võimekus aiatööriistade müügi toetamiseks. Sedapuhku lõime käed külge Gardenale, kes pakub täielikku tootevalikut aiatöödeks. Meie väljakutse oli jõuda 35+ vanuses meeste ja naisteni, kel oleks huvi aiatööde vastu ning kes oleksid majaomanikud. Kampaania eesmärk oli tõsta Gardena veebilehe külastatavust ning sügistoodete müüki.

Lahendus

Potentsiaalsete klientideni jõudmiseks kasutasime nelja erinevat platvormi: esiteks, Google Ads display reklaamivõrgustik, mis oma kuluefektiivsuse ning kampaania katvuse suurendamise poolest on asendamatu. Seejärel pöörasime tähelepanu kohalike uudisväljaannete veebiportaalidele. Seekord kasutasime Õhtulehte ning Maalehte. Viimase õigustuseks toetusime Maalehe jälgijaskonna profiilile: keskmisest vanem lugeja, oma kodu olemasolu, huvi maatööde vastu. Neis kahes võtsime kasutusele sisu- ja mobiilibännerid, kuid Õhtulehes ainult sisubännerid. Viimaseks ei saanud me ometi kõrvale jätta sotsiaalmeedias reklaami kuvamist. Näitasime Gardena sõnumit Facebookis uudisvoo reklaamidega. Sotsiaalmeedias reklaamide kuvamine on meile sageli kõikidest digikanalitest parimaid tulemusi toonud ja see pidas paika ka seekord. Kuna reklaamitavaid tootekategooriaid oli kaks, siis sellest lähtuvalt kasutasime ka kaht erinevat kujunduste rühma rehadele ja lehekogujatele. Meile on oluline, et kliendi reklaami näeksid inimesed, kel oleks eelnev huvi reklaamitava toote või teenuse vastu olemas. Sellest johtuvalt soovisimegi näidata reklaami majaomanikele. Põhjus on lihtne: mida teeb inimene kühvel-rehaga, kui tal pole aeda, kus lehti riisuda.

Tulemused

Gardena aiatööriistade sügiskampaania oli erakordselt edukas ja me bänneritele klikiti algsest planeeritust 5 korda rohkem. Facebook oli kanalitest edukaim saavutades 8 korda rohkem klikke kui algselt planeeritud. Kõikides kanalites näidati Gardena reklaame kokku 4 651 108 korda ja neile klikiti 31 299 korda.
Neljast kasutatud platvormist jõudsime kõige suurema hulga inimesteni läbi Google Display reklaamivõrgustiku, kus me reklaame nägid 257 380 kontakti.
Rehad ja lehekogujad läksid nagu soojad saiad. Kampaania ajal müüdi üle 300 lehekoguja ning 400 reha. Kusjuures, huvi oli oodatust niivõrd suurem, et kõik planeeritud kaup suudeti maha müüa.
Kampaania teeb märkimisväärseks ka väga kõrge Facebooki CTR (klikimäär) – 3.05%. Facebooki kasuks rääkis ka tõsiasi, et uudisvoo reklaame kommenteeriti, märgiti meeldivaks ja reageeriti muul moel positiivselt. See näitab, et Gardena tooted läksid inimestele vägagi korda.

GARDENAST
Saksamaal Ulmis asuv GARDENA on eelistatud kaubamärk miljonite kodu- ja aiaomanike poolt kogu maailmas. GARDENA pakub täielikku tootevalikut kõigi vajaduste jaoks – kastmissüsteemid, pumbad, muruhooldus, puu- ja põõsahooldus, aiatööriistad, pinnase kultiveerimine.
GARDENA on tänapäeval Euroopas juhtiv kaubamärk kvaliteetsete aiatööriistade valdkonnas ning on esindatud rohkem kui 80 maailma riigis. Alates 2007. aastast kuulub ettevõte kontserni Husqvarna Group ning on Husqvarna ja McCullochi kõrval üks nende ülemaailmseid laiatarbetoodete põhikaubamärke.

Projektist

Klient

Gardena

Aasta

2020

Meeskond

Projektijuht – Teele Hein, Digitaalmeedia spetsialist – Felix Tammi, SEM spetsialistid – Johanna Einer, Kristiina Sepp