Kampaania

ePrisma toetus

Klient

Aasta

2021

Meeskond

Projektijuht – Aleksei Kuzmin, Digitaalmedia spetsialistid – Arina Sycheva, Eliise Kõva, Mai Sillamäe

Väljakutse

Seekordse juhtumiuuringu fookuses on digiturunduse positiivne mõju e-kaubandusele. MediaComi pikaaegne koostööpartner Prisma püstitas 2021. aastaks turundusliku eesmärgi: tõsta e-Prisma külastatavust ja tulemuslikkust. Always-on e-Prisma toetamine toimus aasta I kvartalis.

Lahendus

Eestis eelmise aasta alguses lahvatanud koroonakriis mõjutas tugevalt poodide külastatavust. Ühel või teisel moel siiani kestvad liikumispiirangud tähendavad, et inimesed ei pääse nii vabalt liikuma ja käivad vähem füüsiliselt sisseoste tegemas. Küll aga on kriisil olnud vastupidine mõju e-kaubandusele. Koroona ajal kasvasid e-poodide ning e-kaubanduse mahud mühinal ja märkimisväärselt. Näiteks eelmise aasta Maksekeskuse kliendianalüüsi põhjal kasvas Eestis e-ostlejate arv vähemalt 50%. E-Prisma toetamine säärasel ajal tundus ainult loogiline. 

Kuna tegu oli toetava always-on aktiviteediga ning pidevalt muutuva olukorraga, siis me digitiimil oli sel perioodil äärmiselt oluline analüüsida olemasolevaid sihtrühmi, luua vajadusel uusi ning analüüsida tarbija signaale.

Keskendusime sihtrühmadele, milleks olid e-Prisma ostjad, internetis ostlejad üldiselt ning inimesed, kes on märkinud end huvitatuks sellistest kategooriatest nagu toit ja einestamine.

Neid sihtides saime kliendi sõnumeid näidata potentsiaalsetele klientidele, kuid see ei garanteerinud meile ilmtingimata edu. Sihtrühmade puhul tuli jälgida ka õigeid signaale. Näiteks, kas tarbija jõuab kodulehele? Kui ta on juba kodulehele jõudnud, siis kas ta lisab midagi ostukorvi? Kas ta tellib midagi? Kas ta on korduvtellija? Nendele küsimustele vastates saime oma sõnumeid vastavalt kohandada ning sihtida ainult kliendile relevantset auditooriumi.

Kampaaniaid jooksvalt optimeerides kindlustasime, et tarbijad näeksid alati just neile kohandatud sõnumeid. Jätkasime sõnumite ja lähenemistega, mis meile tulemust tõid. Digikampaaniate puhul on see oluline nüanss, mida silmas pidada: sa ei tea kunagi, milline visuaal või tekst kõige paremini töötab. Selleks on tarvis kampaaniat pidevalt jälgida ning vajadusel optimeerida.

Antud projektiga tegeles mitmeliikmeline tiim, mille liikmed olid alati ajakohase infoga varustatud. Operatiivne suhtlus kliendi ja kõigi osapooltega tagas, et eetrisse jõudsid õiged sõnumid. MediaComis usume, et kommunikatsioon on kõige alus ja see tõdemus ei vedanud meid aasta alguses alt.

Tulemus

Kui võrrelda eelmise aasta ja käesoleva aasta esimest kvartalit, siis tulemused on vägagi positiivsed:

  • Konversioonimäär kasvas 11.84%
  • Käive kasvas 43.18%
  • Tellimuste arv kasvas 40.29%