Väljakutse

MediaComi juhtumiuuringud jätkuvad influencerite lainel. Käesoleva aasta alguses pöördus meie poole kvaliteetsete kodumasinate tootja, mobiilsuslahenduste väljatöötaja ja IoT-ga tegelev Bosch. Seekordne päring puudutas pikaajalist koostööd sotsiaalmeedias aktiivsete sisuloojatega, kes kasutaksid Boschi tooteid aasta vältel ja kirjutaks oma kogemustest.

Lahendus

Valisime välja neli mõjuisikut, kes loovad terve aasta jooksul sisu nii Instagrami, Facebooki, YouTube’i kui ka blogidesse. Blogijaid soovisime seetõttu, et sisuloojad saaksid pikemalt ja põhjalikumalt kirjutada olulistest teemadest: kuidas on Boschi tooteid kasutada, kuidas need vastu peavad, kui võimekad need on jne. Nõnda saame influencerid kujundada mõjuliidriteks ja kõneisikuteks, kelle soovitus on kaalukas ja usaldusväärne.

Niisiis, esimene samm on alati mõjutajate valimine. Kodumasinaid on neli: juhtmeta varstolmuimeja Flexxo ja võimsam Unlimited, köögikombain MUM5 ja saumikser ErgoMixx. Igale kodumasinale üks influencer. Tolmuimejate peale mõeldes tulid esimesena meelde pereblogijad, sest nende igapäevased seiklused perega nõuavad ohtralt koristamist. Kindlasti on võimekat tolmuimejat vaja ka käsitööharrastajal, kel tekib töö käigus igasugust puru ja prahti. See lahendab tolmuimeja küsimuse. Jäänud veel köögimasinad ja kellel poleks rohkem vaja kvaliteetset köögikombaini kui mitte toidublogijatel ja hobikokkadel. Viimaseks, toitumisnõustajad ja -spetsialistid, kel tarvis kiiresti meisterdada maitsvaid ja tervislikke smuutisid. Neli erinevat valdkonda, neli erinevat perspektiivi, kuid ainult üks eesmärk: rääkida enda kogemusest Boschiga. 

Mille poolest erineb kampaaniapõhine ning aastane koostöö influenceritega? Lihtne vastus on, et maht on suurem ja postitused lähevad üles harvemini. Siin on terake tõtt sees, kuid see on vaid poolik vastus. Suurim erinevus seisneb selles, et usaldus mängib suuremat rolli. Enne koostöö algust suhtleme pikalt sisuloojatega ja uurime, mis on neile brändi juures oluline ja mida nemad koostöölt ootavad. Lisaks pärime, kas nad on kasutanud või kasutavad parasjagu Boschi tooteid. See protsess nõuab aega ja on vajalik, et selgitada välja, kas me oleme õigel lainel.

Samuti tekib usaldus pärast esimeste postituste tegemist ja kooskõlastamist. Kui näeme, et mõjutaja teeb kvaliteetseid postitusi, võib anda neile sisuloomes üha vabamad käed. See ei tähenda siiski veel, et neile saab anda täiesti vaba voli. Kliendile on oluline, et sisuloojate jälgijatele ei edastataks valeinfot, mistõttu on oluline nende kirjatööd ja pildid üle vaadata ja kontrollida, et kõik oleks vastavuses etteantud briifiga. 

Sellegipoolest, kõige autentsem ja tõepoolest kõige parem sisu sünnib mõjutaja enda ettevõtmisel. Nemad ju reaalselt kasutavad Boschi tooteid ja kui koostöö sujub, siis milleks kammitseda nende mõttelendu. 

Koostöö kestab veel, kuid perioodil juuni – oktoober tehti kokku 110 erinevat sisupostitust Facebookis ja Instagramis, blogides ning YouTube’is.

Postituste temaatika on olnud seinast seina. Küll on mõjutajad kirjutanud peojärgsete tohuvabohude koristamisest, postitanud retsepte, rääkinud kodumasinate kasutajasõbralikkusest ja mitmest teemast veel.

Tulemused

Eelmainitud 110 postitust vaadati kokku 447 470 korda (447 470). Postitustele reageeriti 14 404 korda.

Kõige paremini on läinud Facebooki postitustel: 15 Facebooki postituse keskmine reach on 10 062, mis on Eestis vägagi edukas tulemus.

Facebook ja Instagrami postituste keskmine kaasatuse määr on 5,35%.

Projektist

Klient

Bosch

Aasta

2020

Meeskond

Projektijuht – Jekaterina Matusihis; Influencer spetsialist – Marje Paddar

Kategooria

Influencer marketing